Monday, January 31, 2011

Gambar Banjir Yang Lebih Besar Di Segamat !

hai semua :) hari nie ak nk post pasal bencana alam yg berlaku kat kampung ak, segamat johor.. mcm yg korng tau, dulu pernah skali bnhir besar kat segamat tu.. tpi kali ni bnjir tu lgi besar tau x... habis semua nya.. bgi spe2 yg penah ke segamat, mreka pasti tau sungai segamat tu besar mne.. tpi, boleh jgk air naik smpi ke jalan... 2  buah jmbatan yg ade kat situ habis naik air.. korunk tgk la nie.. ak share gmbr...


ni gmbr kat stesen bas.. tu stesen bas abis tgglm..





ni jalan nk ke kampung ak...


tgk kedai kete tu.. mesti rugi besar..


ni view dri atas jmbtan.. deras giler air..


ni tmn rekreasi tenggelam..


ni jalan keretapi.. da x leyh grak..



ermm.. tu la sedikit sbyk gmbr yg ak dpt share.. ni pown pak cik ak yg ade kat sne bgi... terima kasih kepada nye.. kpde kanak2 kat sne jgn ske sgt, nnti jdik ape2 bru tau.. kpade sume mgsa, harap bersabar.. tuhan sedang mnduga iman kite semua.. harp bersabar.. ak hrp bnjir tu dpt reda scpt mgkin.. amin..



17 comments:

Tuan-Belog said... [Reply to comment]

pergghhh...cm xcaye je..bru je 3 hari lps ak lalu segamat ni...nsb baek smpt blk kg...

Taufiq Tiramisu said... [Reply to comment]

teruk sangat banjir..
haissyy..moga semua selamat
:D

ADAMOYU said... [Reply to comment]

tuan-belog : tu la.. mmg teruk.. ni lagi teruk dri banjir dulu..
taufiq : aamin ..

acul said... [Reply to comment]

perghh... teruknya... alhamdulillah tempat aku masih lagi tidak terjd banjir2 camnie.. doa2kan terhindar

ADAMOYU said... [Reply to comment]

mmg teruk.. sian downg.. amin.. semoga tempat ko slmt :)

..hizamirahim.. said... [Reply to comment]

wow.
tak sangka boleh banjir sampai mcm tu sekali.
:'(

ADAMOYU said... [Reply to comment]

itu la psl.. teruk2.. smoge cepat elok :)

fa-in said... [Reply to comment]

hope dipermudahkan urusan mereka nnt,aminn

ADAMOYU said... [Reply to comment]

amin :)

akuberhakHIDUP said... [Reply to comment]

kesian. moga tiada yg terkorban. tapi, mmg sejak semalam hujan je. malaysia dah sejuk. tak payah pasang kipas dah malam malam.

nama.aku.lynn said... [Reply to comment]

bru je pindah dr sgmt last yr..mse bnjir dulu,naseb ah kaw. umah aku di ioi tu slmt..just tputus la jalan bagai..tp,sg segamat mmg gile2 pnye menakutkannnnnnnn bile mlimpah ruah..
doakan sgalanya di sana slmt..aminn~

Ieqa Swetluv said... [Reply to comment]

eh orang segamat ke?? sy org labis.. rasenya skang air dah mula surut x? kalo x surut lg leyh tmbah cuti lg seminggu hoho

ADAMOYU said... [Reply to comment]

akuberhakhidup :
doa2 la ye semoge sumenye selamat.. a'ah.. sejuk semacam je..

nama.aku.lynn :
owh ye ke ? pndh kemana ? ermm.. mmg menakutkan pown sungai nye.. sgi yg dlm cm2 pown bleh melimpah.. uish..

ieqa swetluv :
a'ah segamat :) ermm, air x trun lagi rsenye.. boleh kot smbg cuti :P

Khairul Atikah @ Cik Yuki said... [Reply to comment]

teruk gk...harap2 semua baik2 saja lepas ni..

ADAMOYU said... [Reply to comment]

mmg teruk.. doakn sme2 ye :) amin..

line said... [Reply to comment]

perg.. hometown aku.. lagi teruk dari 2006 ni.. mak aikk.. takde pic lain ke bro.. wa nak tgk lagi.. video tarak ke..??

mcm lumpuh jek terus bando bawah ni..

ADAMOYU said... [Reply to comment]

ermm.. pic lain ade.. tpi sme je.. gmbr tmpt2 sme... video x de r.. sori sgt.. mmg mcm bndr lumpur pown.. haha