Friday, June 10, 2011

Sarawak Language #2

assalamualaikum :)

sebelum apa apa, adamoyu nak bagi tahu pembetulan yang terdapat kat post sblm ni. yang pasal lawa. sebenarnya lawa tu memang maksudnya sombong.

okeh, hari ade words baru. jangan terkejut :D


  1. ingga = menyakitkan hati
  2. nangga = melihat
  3. polah = buat
  4. pusak = kucing [ pusat kalau dalam bahasa terengganu ]
  5. bulak = tipu [ bulat kalau dalam bahasa terengganu ]
  6. kacak = cantik / hensem
ha, apa macam ? pelik tak ? jauh beza dengan bahasa kita kan ? haha. walaupun pelik, tapi adamoyu sangat tertarik. adamoyu nak belajar hingga fasih :)

p/s : jom lah belajar sama sama :)


6 comments:

ZWAN SABRI said... [Reply to comment]

Jangan lawa2 okey.. HEHE

MySuaraBlog: Top 10 Carian Google Oleh Rakyat Malaysia Pada Bulan Mei

ADAMOYU said... [Reply to comment]

@ZWAN SABRI

iboh lawa2 la. haha

Fay said... [Reply to comment]

dah pandai cakap sarawak ke? ;p

Azri Fathurrahman said... [Reply to comment]

untung lah dapat belajau bahasa sarawak .. kekadang aku pun tak faham apa yang member sarawak aku cakap =.=' .. lalala ~

ADAMOYU said... [Reply to comment]

@Fay

erm tak de lah pndi sgt. cuma sikit sikit boleh la.

ADAMOYU said... [Reply to comment]

@Azri Fathurrahman

haha. dah tu jom lah blajar sme sme :D